Haastattelussa Orvokki / Orvokin puuhailut

1. Kuinka kauan olet harrastanut decoja?
Olen harrastanut decoja noin reilun vuoden.

2. Mistä kuulit decoista ensimmäisen kerran ja mikä sai sinut innostumaan asiasta?
Näin netissä surffaillessani ihania kirjasia joita olivat ahkerat kädet tehneet. Silloin tuli kipinä että noita pitäisi itsekin kokeilla.

3. Minkä kokoisista decoista pidät eniten?
En ole rajannut deco kirjasten tai sivujen koka millään lailla. Itse olen huomannut, että A5 on omissani se oikea koko ja tähän kokon on helppo suunnitella jotain kivaa

4. Mikä on sinusta sopiva määrä osallistujia yhteen decoon?
Olen kovasti tätä kysymystä miettinyt viime aikoina. Koska itse olen tehnyt noita 16 sivun kokoisia kirjasia. Olen myös ajatellut että sivumäärähän voisi olla pienempi ja niitähän voisi tehdä niinkin, että olisi sama sarjaa ja osina osa 1 ja osa 2 ...

5. Onko aiheita, joista erityisesti pidät decoissa?
Jollain lailla olen varmaankin romanttinen hupsu, pidän kaikenlaisista satu/fantasia-jutuista, vintage ja enkeleistä.

6. Minkä aiheen decoon haluaisit osallistua juuri nyt?
Johonkin sellaiseen nalle-decon.

7. Pidätkö enemmän decoista, joissa on tietty teema vai decoista, joissa ei ole teemaa?
Pidän ihan kaikista.

8. Millaisia materiaaleja tykkäät käyttää decoihin?
Niin, pakkaa aina välillä huvittamaan kun roskatkin pitää kahdesti katsoa ennen kuin niitä voi roskiin laitaa ja se vielä kun muu perhe on ruvennut tekemään samoin. Käytän kyllä ihan mitä vaan jos saan hyvän ajatuksen tai idean.